Sefaranas

O anjeloch, channelingu, harmónii, feng šuej a tak trocha o mne…..

Južná Amerika – indiánske rituály

Komentáre (3)


20Samanizmus v Juznej Amerike

V pozadi etnomedicinskych zazitkovych seminarov Dr. Valentina Hampejsa lezia dlhe roky prezivajuce liecebne postupy indo-americkeho samanizmu, ktory pomaha prebudit vnutorne prirodzene liecive sily cloveka.

Dr. Valentin Hampejs

Kto som?

Ja nie som svojim telom – moje telo je schrankou, vktorej zijem.

Ja nie som ani mojimi pocitmi – ja ich mam.

Ja nie som ani mojou inteligenciou – pouzivam ju.

Som nositelom svojho zivotneho pribehu – ale nie som svojim zivotnym pribehom.

Som, kto som.

Samankse liecebne ritualy v Juznej Amerike

Samanske programy s doktorom mediciny Hansom Valentinom Hampejsom sa uskutocnuju uz viac ako 20 rokov v Ekvadore a vo Venezuele. Jadro jeho etnomedicinskych zazitkovych seminarov lezi v spolocnom zazitku vnutornej povodnej liecivej sily pomcou liecebnych metod samanizmu americkych indianov.

 

26Samanizmus americkych indianov

Sily, ktore nas obklopuju, energie, ktoe nami prudia, elementy, ktore pozname, liecive rastliny a liecive substancie, ktore su okolo nas  a mozu nas liecit, bytosti, s ktorymi zdielame tuto planetu, ludia, nasi predkovia, liecitelia, osvietenci, nasa matka Zem, Slnko, Mesiac, vsetci sme jedna rodina, alebo ako hovoria lakotski indiani “ahom mitakuye oyasin”.

Pretoze clovek moze zit len v spojenectve s celkom a zavisi potom od kazdeho jednotlivca ako toto spojenectvo respektuje a podporuje, pretoze toto je klucom pre jeho dobry osobny zivot a buducnost. Pre indianov je vzdy v centre ich zivota harmonia. Ta je zdrojom rovnovahy ich zivota a zdravia. Ked clovek nezije v harmonii so svojim “skutocnym ja”, so svojim prirodnym a socialnym prostredim, sam narusuje rovnovahu a v dosledku toho aj ochorie. Saman potom posobi ako sprostredkovatel – “Yachak” (indianske slovo pre vedomosti, mudrost a jasnozrivost), posobi ako mediator pacientom. Saman dava rozlicne rady v suvislosti so svojou tradiciou alebo poslanim. Pouziva tranzove techniky, silove piesne, rozne liecitelske pomocky a pripravuje tiez lieciva s neuveritelnym liecivym potencialom s rastlin amazonskeho pralesa.

Uvod do indianskych ritualov s liecivymi rastlinami

Pocas samanskych liecivych ritualov v tradicii juhoamerickych  samanov je samansky stav extazy vedomia dosahovany pomocou:

san_pedro_cactuskaktusuSan Pedro – Trichocereus Pacchanoi – ktory rastie v Andach

liana– vytazku z liany Ayahuasca – Banisteriopsis Caapi – z amazonskeho pralesa

Indiani tuto lianu oznacovali aj ako “liana duse”. Odovzdavala liecitelovi schopnost komunikovat s duchovnymi bytostami a s “velkym duchom”, pretoze umoznuje vidiet skutocnu realitu, ktora lezi skryta za viditelnym svetom.  San Pedro, Ayahuasca a ine samanske lieciva pokladaju indiani za posvatne rastliny sily. Ich efekt spociva v schopnosti psychoatalitickej  transformacie nasho kazdodenneho vedomia a nasich navyknutych sposobov vnimania. Tak samanske stavy extazy vedomia umoznuju zmenu nasho navyknuteho sposobu vnimania, pretoze transformuju zablokovane zivotne energie a umoznuju nove preprogramovanie nasho nervoveho systemu a spristupnenie novej zivotnej sily a novych impulzov.

Na internete som nasla naozaj skvely blog o samanoch v Ekvadore, ak sa chcete dat zasvatit ako saman, tak Jan Wancho organizuje Workshopy v hornej Amazonii v Ekvadore, samanske kurzy – http://rostlinky.blogspot.com/

A dalsia skvela stranka o bylinkach a nie len o nich, je Etnobotanicky obchod – http://www.vegetalismus.cz

zdroj: http://www.zorafresova.sk

3 thoughts on “Južná Amerika – indiánske rituály

  1. Máš u mňa feed na blogu ( rss odkaz )🙂

    Háre Nárajána!

  2. Dakujem, super , tak si pridam aj ja tvoj ak mozem (su to bylinky alebo tvoje meno?)

    Hare Hare darling

  3. Děkuji ti za uvedení odkazu🙂

Pridaj komentár

