Sefaranas

O anjeloch, channelingu, harmónii, feng šuej a tak trocha o mne…..

Ručne maľovaný hodváb – šatky

Komentáre (4)


Šatky maľujem ručne už vyše 3 rokov. Používam rôzne techniky, ktoré som začala aj kombinovať a stále sa v nich zdokonaľujem. Je to moja vášeň a hlavne sa pri tvorbe cítim šťastná. Energia, ktorú používam pri práci sa prenáša do tvorby a dúfam, že prejde aj na majiteľa, ktorý sa z pocitu nosenia šatky bude tešiť  a cítiť jej pozitívnu energiu.

Trocha by som chcela priblížiť techniky, ktoré používam ja.  Hodváb ako taký je vyrobený  z prírodného materiálu a je 100% čistý.  Maľujem na hodváb Habotai (poznáme ešte ďalšich asi tak desať druhov), ktorý ma veľmi dobrú absorbčnú vlastnosť.  Farby používam výhradne na hodváb a to Pebeo Setasilk, ktoré sa fixujú žehlením.

Toto je technika, keď používam kontúru, správne je to Gutta z rady Pebeo –  je to taká hustejšia masa rôznych farieb alebo bezfarebná – transparentná, ktorú nanesiete na hodváb a vlastne ňou vytvárate vzory. (Na tomto obrázku môžete tiež vidieť, ako sa používa soľná technika).

Ďalšia je soľná technika, alebo tiež sa môže použiť aj kuchynský kryštáľový cukor. Ja používam len soľ a to morskú hrubozrnnú alebo normálnu soľ do kuchyne – jemnú.

Potom je technika Shibori – vlastne látku omotáte okolo nejakého kruhovitého tvaru najlepšie z plastu, obviažete ju dookola asi stokrát a potom napúšťate farbou.  Alebo látku stočíte do akéhokoľvek tvaru, previažete na rôznych miestach, všemožne, ako sa vám páči a znova napúšťate farbou.

Existuje ešte viac druhov techník ako napríklad akvarel, vosková technika, vymývanie farieb, kombinovaná maľba, šablónová maľba a pod.

Pár šatiek som darovala v mojom blízkom okolí a ľudia boli veľmi nadšení, potešení a očarení, krásou ktorou som ich obdarila. Ani som si nemyslela, že to bude mať taký úspech. Na základe toho som sa rozhodla, a aj na podnet a podporu iných (za čo  im touto cestou ďakujem) šatky predávať.  Ceny sa pohybujú od 20,- euro do 55.- euro + poštovné.  Šatky sú rôznych rozmerov preto aj rôzne ceny.  Samozrejme vychádzam aj v ústrety, mám objednávky, kde si zákaznik žiada určitú farbu, veľkosť, dĺžku a pod.  Dohodnuť  sa dá vždy. Vzhľadom, že je to ručná práca žiadna šatka nie je rovnaká  a ani byť nemôže, každá je originál.  Takže nikto iný mať rovnakú šatku ako vy,  nebude. Podmienky platenia a všetky podrobnosti  okolo,  vám zdelim pri vážnom záujme.  Stačí ak mi napíšete na môj e-mail: ivac.mail@gmail.com

Ošetrovanie šatiek = pranie – šatky sa perú VŽDY ručne, v maximálnej teplote 30C, použijeme šampón na vlasy, žiadny prací prášok!!! a žiadnu aviváž ani nič podobné. Vysušíme šatku tak, že ju vložíme do uteráka, stočíme a jemne pomačkáme, potom šatku vyberieme a prežehlíme na opačnej strane žehličkou s maximálnou teplotou na hodváb. Nikdy nesušíme na priamom slnku, radiátore  alebo nebodaj na plyňákom.

Všetky moje dielka a práce môžete vidieť v mojom e-shope: http://www.sashe.sk/cherie-cherie a tiež autorské dielka – ručná maľba na tričká.

Šatky na predaj:

kaftans 2 082kaftans 2 085kaftans 2 089kaftans 2 092kaftans 2 096kaftans 2 108kaftans 2 116kaftans 2 119kaftans 2 122kaftans 2 133kaftans 013kaftans 028kaftans 021kaftans 2 080

4 thoughts on “Ručne maľovaný hodváb – šatky

  1. Dobry den velmi ma zaujali Vase prace aj ja robiem tieto satky, hlavne techniku
    malovanie farieb so solou a zehlenie .
    Robila som aj nejake satky s malovanym vzorom, ale najradsej techniku zapustanie
    farieb.
    Rada by som vedela ci nahodou nemate zkusenost aj s malovanim hodvabu
    s akvarelom.
    Dakujem Jana Vargova

  2. dobry den, s akvarelom zatial skusenosti nemam, ani som tuto techniku zatial neskusala, ale mam to v plane, teraz sa momentalne venujem voskovej technike a technike s voskovymi pastelkami, je to dost narocne na cas aj priestor (a toho ja mam malo)a popritom mam dalsie objednavky….. je toho dost, ale som rada;
    a prajem vela uspechov vo vasej zalube, pekny den

  3. Dobrý deň,
    Vaše šatky sú nádherné.Dovolila by som si Vás osloviť v jednej veci a požiadať o pomoc. Doposiaľ som maľovala na sklo a teraz som prešla na hodváb. Používam kontúrovacie tuby na hodváb – poeblo a dodržiavam aj postup. Lenže keď po zafixovaní šatku operiem, zlezú mi aj kontúry. Neviem, kde robím chybu a nikto mi nevie poradiť.
    Ďakujem vopred za odpoveď, resp. Váš názor
    J.Švecová

    • Dobrý deň,
      neviem, či vám pomôžem, takýto problém som mala aj ja a tiež som tomu nerozumela, niekedy tie kontúry ostanú a niekedy zlezú dole – komplet celé, bola som sa pýtať aj v špecializovanej predajni, kde nakupujem farby na textil a hodváb a majiteľ mi povedal, že nech napíšem výrobcovi -takže takto som pochodila – nikomu som nepísala, ale myslím si, že je to o tom ,aké sú tie farby staré, ako dlho stoja na stojane v predajni a potom za ako dlho sa tá tuba spotrebuje. Výrobcov je viacej, skúste ho zmeniť a skúsiť maľovať s inými kontúrami na hodváb, ono možno záleží trocha aj na hodvábe, či si kupujete surový hodváb alebo spracovaný, aj na hustote tkania záleží – ak maľujete len šatky, tak by ste mali používať asi ten najtenší Pongé, ja používam Habotai 8 alebo 10 , ale ja z toho šijem kaftany a spoločenské šaty a na tie používam iné farby – kontúry moc nie. Najviac sa mi osvedčila kontúra priesvitná – tá sa vpije do látky a keď zapustíte farbu a vyperiete a vyžehlíte, rozhodne z hodvábu nezíde. Tak neviem, či som vám poradila – ja pracujem s hodvábom vyše 7 rokov a stáva sa mi to ešte aj dnes, že mi kontúry zlezú – niekedy biela perleťová, niekedy čierna, strieborná – vážne neviem od čoho to záleží – pretože fixujem dlhšie ako je uvedené na tube.
      Čo ja robím, aby som sa tomu vyhla – tak ak nanesiem kontúru tak ju nechávam schnúť vyše 5 hodín a až potom (niekedy aj na druhý deň) pridávam farby – znova to nechám celé schnúť 24 hodín a až potom to fixujem, idem to preprať – periem vo vlažnej vode so šampónom na vlasy, vypláchnem, zatočím do uteráka a hneď vlhké prežehlím. Niekto fixuje v pare alebo v mikrovlne, ja som to nerobila.
      Tak vám prajem veľa úspechov.

Pridaj komentár

