Sefaranas

O anjeloch, channelingu, harmónii, feng šuej a tak trocha o mne…..

NA VLNE ČASU: Interview s Johnom Sheliakom časť 1.

Pridaj komentár


Kto by nechcel poznať budúcnosť? Kedy si nájde partnera/ku, či sa ožení/vydá, vyhrá v športke a nejedného zaujíma aj dátum smrti. Čas je skrátka dosť zaujímavá komodita. V poslednej dobe jeho cena rastie do závratných výšok. A to som ešte nespomenul záhady. 2012 – každý o tom vie aspoň niečo. Skeptici tvrdia, že je to celé jeden veľký humbuk, nadšenci tomu veria natoľko, že pivnicu už dnes prestavujú na nedobytný sklad potravín, ktorý vydrží aj nejaký ten menší atómový výbuch. Ale teraz vážne. Niektorí vedia viac, než všetci ostatní. A delia sa s nami o plody vlastného dlhoročného skúmania. Dokonca cestujú krížom cez celý oceán a pevninu až sem k nám. Dámy a páni, John Sheliak!

 

SK | EN

 

„Ešte som nebol v Európe na dovolenke, tak som rozmýšľal, že to môže byť príležitosť na oddych a preskúmanie časti sveta, ktorý som doteraz nezakúsil, rovnako ako príležitosť pokračovať v dialógu osobne, a spojiť sa s ďalšími, ktorí zdieľali podstatné rysy môjho pohľadu na svet. Tak sa stalo, a zvyšok je, ako hovoríme, história…“

Rozhovor s Johnom Sheliakom (Owl Dancer)


Drahý John, dovoľ aby som ťa takto na diaľku, virtuálne, privítal na pôde nášho internetového denníka. Merať cestu z rozprávkového Nového Mexika až sem – za tým niečo je. Prezradíš hneď na úvod dôvod Tvojej cesty?

Táto prvá otázka vyžaduje trochu znalosť pozadia celej veci, aby i ostatní plne pochopili, tak mi odpusť trochu rozvláčnu odpoveď.

Mnohí alebo väčšina ľudí verí, že život je proces „tlačený zozadu“ – z minulosti do budúcnosti, že motivácia je ovládaná minulými vnemami a skúsenosťami, a že budúcnosť je len o niečo viac než pasívne zažívanie minulosťou riadeného procesu. Môj život sledoval úplne iný kurz, vždy a húževnato ťahaný vpred nejakým neviditeľným, neznámym a mysterióznym budúcim stavom.

Teória komplexných systémov, alebo nelineárnej dynamiky, či teória chaosu – to všetko je jeden systém myslenia – popisujúci vesmír, v ktorom životný proces, a procesy všeobecne, sú ťahané vpred, z minulosti cez chaotické fázy, do budúcna entitami, ktoré sú nazývané atraktormi, alebo podivnými atraktormi. Minulosť, v tomto pohľade, je analogická s chemtrails emisiami, ktoré zanechali lietadlá, cestou zo zdroja do miesta určenia. Navyše, keď vezmeme do úvahy kurz alebo trajektóriu procesu nášho života procesu, tieto princípy sú určite základnou skutočnosťou – to jest ako príroda a vesmír v skutočnosti pracujú.

Moja cesta z ‘Krajiny kúziel’ (ako voláme Nové Mexiko) do kľudných hôr severného Slovenska je zaujímavý príbeh, ktorý začína komplexnou interakciou povolania fyzika s neustále sa rozširujúcim životným procesom s hlbokými mystickými rysmi a veľmi neobyčajnými aspektmi. Sny boli dôležitou súčasťou môjho životného procesu odkedy si pamätám, poskytujúc mi vedenie, liečenie, a expanzívnu a mystickú perspektívu sveta a vesmíru ktorý obývame, a ktorý obýva nás. Šamanská prax pôvodných kultúr ma fascinovala počas veľkej časti môjho života v dospelosti. Tieto záujmy a fascinácie ma nakoniec viedli k mystériám prírodných kultúr popísaných Castanedom ako svet Dona Juana, potom ku do sna koncentrovanému šamanizmu (založenom na rastlinách) kultúry Huichol v centrálnom Mexiku, a nakoniec k šamanizmu založenom na filozofii a mystériu rastlín, ktorý popísal Terence McKenna. Bol som fascinovaný užitím psychoaktívnych rastlín v rôznych domorodých kultúrach, a silou a prevahou jednej priamej skúsenosti s prírodou a vesmírom.

 

 

V noci začiatku júna v mojom dome neďaleko Santa Fé, po dlhom pracovnom dni a priveľa práce všeobecne, cítil som sa psychicky aj fyzicky vyčerpaný. Jeden z mojich relaxačných rituálov pri návrate z práce domov je skontrolovať e-maily, a občas sa pozrieť na stránku Facebooku kvôli správam alebo pripomienkam priateľov a rodiny. Túto noc som si všimol, že som mal na Facebooku jednu ponuku na priateľstvo. Normálne týmto návrhom venujem len veľmi málo pozornosti, pretože sú vždy „od priateľov priateľov“, takže tam necítim prepojenie. A aby som bol úprimný, proste nemám čas pridávať niekoľko neznámych ľudí k môjmu skromnému zoznamu priateľov a rodiny. Tentoraz som však cítil rozdiel vo fotografii žiadateľa o priateľstvo – upútala moju pozornosť. Tak som klikol na odkaz a šiel na stránku Facebooku neznámej ženy, z neznámeho miesta. Jediným záchytným bodom pre mňa bola spoločná priateľka, ktorá žila v Santa Fé – aj keď som sa s ňou stretol len raz, keď hovorila s ďalším kamarátom a majiteľom miestnej kaviarne.

Na stránke Facebooku tejto novej priateľky ma zaujali dve veci: lucidné snívanie ako aktivita, a odkaz na knihu Taishi Abelarovej – chráneňkyne Carlosa Castanedu. Tak som poslal žiadosť o priateľstvo potvrdiac môj záujem o sny a snenie, a moje napojenie na spisy Carlosa Castanedu. Vysvitlo, že je to žena z Bratislavy, zo Slovenska (Milka Janegová, pozn. red.). V priebehu roka mi práca brala príliš veľkú časť môjho času a energie, a bol som práve pripravený na dlhú prestávku, na dlhšie obdobie odpočinku a relaxácie. Ešte som nebol v Európe na dovolenke, tak som rozmýšľal, že to môže byť príležitosť na oddych a preskúmanie časti sveta, ktorý som doteraz nezakúsil, rovnako ako príležitosť pokračovať v dialógu osobne, a spojiť sa s ďalšími, ktorí zdieľali podstatné rysy môjho pohľadu na svet. Tak sa stalo, a zvyšok je, ako hovoríme, história.

 


Foto Karol Hlávka John Sheliak na Slovensku, vo Vysokej nad Kysucou, v Múzeu kozmonauta Eugena Čerňana s Payou, Milkou Janegovou

 

Niekoľko posledných článkov Karola Hlávku som šípil, že je čosi vo vzduchu a posledne vydaný mi to potvrdil, ale skutočnosť tohto interview mi aj tak vyráža dych. Terenca McKennu naši čitatelia poznajú. Jeho teória sa môže javiť ako náročná na pochopenie, ale verím, že sa dá vyložiť aspoň sčasti i niekoľkými vetami…

No…, Terence mal stanovisko ohľadom čohokoľvek, čo by sa dalo predstaviť, aj keď predpokladám, v tomto prípade sa odvolávate na Časovú vlnu, I-Ťing, a rok 2012.

Ja som sa stretol s Terencom na workshope v Boulder, v Colorade počas leta 1990 a 1991. Dopočul som sa o ňom od dobrého priateľa zo Santa Fé, ktorý mi dal niektoré svoje kazety na vypočutie. Bol som prekvapený jeho veľmi výrečným a obrazným používaním jazyka a celkovo láskavým a vtipným spôsobom, akým sa vyjadroval. Počas tohto víkendu v meste Boulder strávil celú nedeľu rozprávaním o jeho Teórii Novosti, vrátane znázornenia grafického vyjadrenia teórie, alebo Časovej Vlny (Timewave). Časová Vlna je proste grafické alebo abstraktné vyjadrenie Teórie Novosti.

Podstata Teórie Novosti je úplne jednoduchá, a možno ju vyjadriť ako vytváranie a zachovanie čoraz vyššieho usporiadania komplexných foriem. Komplexná forma sa vyvíja z jednoduchej formy, a rastúca komplexnosť je sprevádzaná rastúcou integráciou, alebo prepojením. Viac usporiadaná integrácia jednoducho znamená, že jednotlivé systémy sú viac integrované alebo prepojené, aby slúžili nejakej väčšej funkcii, účelu, alebo celku. Vyššie usporiadanie môže tiež byť videné ako multidimenzionálne, alebo hyperdimenzionálne, čo znamená stále sa rozširujúci počet stupňov slobody – či rozšírenie kapacity pre pohyb a navigáciu vo všetkých dimenziách priestoru a času.

Ako príklad, keď sa pozrieme na vznik a vývoj vesmíru, niekto vidí vesmír, ktorý bol najskôr veľmi jednoduchý – malý, hustý a z veľmi horúcej plazmy, zbavený akejkoľvek formy, ako ju poznáme. Postupom času, ako vesmír chladol, veľmi rýchlo expandoval počas inflačnej fázy, a bola vytváraná čoraz komplexnejšia forma. Elementárne častice sa vyvinuli na elementárne atómové štruktúry molekúl, a nakoniec na hviezdy, planéty, a množstvo ďalších čím viac komplexnejších foriem, ktoré vidíme okolo nás dnes – vrátane organického života a ďalších komplexných systémov integrovaných do biosféry tretej planéty od žltej hviezdy na predmestí vírivej kolekcie hviezd, ktoré nazývame Mliečnou dráhou. Navyše vesmír zachováva veľkú časť svojej komplexnej formy uchovávaním jej informačného obsahu. Takže máme koncept zachovania energie, zachovania hmoty, hybnosti a pre Časovú Vlnu zachovania Novosti.

Rovnaký evolučný koncept môže byť aplikovaný na jednotlivú planétu, a jednotlivé druhy a ich kultúrne formy, a podľa môjho názoru i na individuálne formy života ako sme my sami. Teória Novosti je prosto pokus charakterizovať tento evolučný proces z hľadiska časovej mechaniky, alebo komplexnej predstavy času, ktorý je v prírode fraktálny alebo sebe-podobný. Inými slovami, akýkoľvek evolučný proces, od jednoduchých až po zložitejšie formy, sa vyskytuje v kelímku fraktálneho času – alebo času, ktorý zahrňuje nelineárne alebo sebe-podobné črty u všetkých časových škál z vloženého evolučného procesu. Jednoducho povedané, to znamená, že akýkoľvek proces vyskytujúci sa v čase, ako sa zobrazuje v malom meradle – povedzme v priebehu jedného roka – má veľmi podobné črty ako štrukturálny proces, vyskytujúci sa v čase v oveľa väčších mierkach – povedzme viac ako tisíc rokov. V individuálnych životných procesoch môžeme vidieť podobné vzory, či sa pozrieme na časové rozpätie 20 rokov, alebo 6 mesiacov.

Stručne povedané, žijeme vo vesmíre a na planéte s evolučnými procesmi, ktoré vytvárajú a uchovávajú čoraz vyššie organizované stavy komplexnej formy. Tak komplexná forma sa vyvíja spôsobom, ktorý zahŕňa čoraz viac vysoko integrovaného, alebo prepojeného, aby slúžilo nejakému väčšiemu celku.

 

Magický I-Ťing. Veštba, orákulum. Ľudia obracajúci sa naň s tými najskrytejšími túžbami. Čo s tým má však spoločné matematika? Výpočty? Grafy?

Matematika je základný jazyk formy a funkcie v prírode, rovnako ako je jazykom vzťahov v prírode. I-Ťing – a ja na ňu nie som v žiadnom prípade odborník – je ďalší jazyk formy a funkcie, a vzťahov v individuálnom životnom procese. Takmer všetko v prírode má holografické prvky – alebo sebe-podobné črty. Toto jednoducho znamená, že obraz celku je obsiahnutý v každom kuse hologramu – alebo že sa vzory objavia vo veľkých mierkach a taktiež sa objavia v stále menších merítkach. I-Ťing je systém myslenia, ktorý je spojený s ľudskou skúsenosťou prostredníctvom abstraktných symbolov. Tieto abstrakcie sú symbolické transformácie, ktoré menia jednu formu hmoty/energie na inú formu hmoty/energie. V prípade I-Ťingu, tam je predpokladané energetické prepojenie medzi životným procesom človeka, a vzorom mince, alebo paličky, ktoré vyplýva z hádzania mincí alebo paličiek tou osobou. Výsledný hexagram vytvorený týmto vzorom mincíalebo paličiek je abstraktný symbol pre vzor životného procesu, ktorý súvisí s úmyslom, alebo myšlienkou pri hádzaní mincí alebo paličiek. Ak prijme predpoklad energetických prepojení medzi osobou hádžucou mincu alebo paličkou, potom I-Ťing ako systém myslenia, sa stáva veľmi vierohodným. Holografické a dokonca aj kvantové rysy prírody a vesmíru by sa potom manifestovali v tomto systéme myslenia cez jeho symboliku.

 

 

I-Ťing má množstvo matematických funkcií, ktoré boli preskúmané mnohými, vrátane vzťahu medzi 64 hexagramami I-Ťing a 64 kodónmi ľudskej DNA. Dôležitým matematickým rysom v súvislosti s vašou otázkou je, samozrejme, ´first order difference´ (FOD) ako ho McKenna nazval. Každý hexagram I-Ťing má šesť liniek naskladaných na seba. Každá linka je buď celá, alebo prerušená v strede. Hodnota hexagramu je určená poradím celých a prerušených čiar v nich obsiahnutých. V hexagrame 1 zo sekvencie kráľa Wena, napríklad, všetkých šesť liniek je celých. V hexagrame 2, je členených všetkých šesť liniek. ´First order difference´ je skrátka počet liniek, ktoré sa menia ako postupujeme sledom 64 hexagramov. Keď sa pozriete na hexagram 1 a 2 v poradí kráľa Wena, všetkých šesť celých liniek sa zmení na prerušené. Tak je ´first order difference´ determinovaný v tomto prípade na 6. Pre zvyšné hexagramy ´first order difference´ variuje od 2 do 5. Takže v Terence McKennovom systéme myslenia, ´the first order of difference´ v sekvencii kráľa Wena, I-Ťing vytvára súbor 64 čísel ako jeden krok každým párom hexagramov začínajúc hexagramom 1. Jedná sa o základné alebo elementárne číslo súboru, ktorý je používaný na konštrukciu Časovej Vlny. Ďalšie matematické operácie sú vykonávané týmto základným číslom produkujúc grafy Časovej Vlny, s ktorými sú mnohí oboznámení.

 

 

Moja práca s Časovou Vlnou začala po mojom prvom stretnutí s Terencom v meste Boulder v Colorade. Bol som fascinovaný jeho koncepciou I-Ťing, na ktorej je založená Časová Vlna, a jeho pohľadom na čas, ako prezentoval svoju prácu na tomto stretnutí. Ako vedec a matematik som si tiež myslel, že ´waveform´ a systém myslenia by mal poskytnúť na hlbšie skúmanie a komplexnejšiu matematickú analýzu, ak to bola v skutočnosti pravdivé znázornenie niektorých základných rysov ´reality´. Predniesol som tieto myšlienky Terencovi po workshope, a povedal mu, že by som chcel začať s podrobnejšou analýzou jeho myšlienok a Časovej Vlny. Bol fascinovaný mojimi myšlienkami a povedal mi, že ma skontaktuje s matematikom, ktorý vytvoril jeho Softvér Časovej Vlny. Aby softvér upravil tak, žeby bol viac „užívateľsky prítulný“ pre matematickú analýzu.

Po počiatočnom období vývoja matematického prístupu k analýze Časovej Vlny, a po dokončení úprav softvéru som si uvedomil, že to bude pravdepodobne chcieť oveľa viac úsilia, a oveľa ľahší prístup k veľkému množstvu historických dát, než som v tej dobe mal. Vysokorýchlostný internet bol obmedzený na inštitúcie a pomerne málo jedincov, a bol drahý. Navyše, ešte nebola žiadna Wikipédia alebo porovnateľný zdroj na čerpanie historických informácií. Tak som pozastavil svoju prácu, až kým som mohol ľahko získať informácie, ktoré som potreboval. O 3 roky neskôr som sa rozhodol urobiť ďalší pokus o matematické preskúmanie Časovej Vlny, tak som šiel na Terencove internetové stránky pozrieť, v akom stave je Časová Vlna. To bolo potom, čo som objavil na Terencových internetových stránkach Watkinsovu námietku – napísal ju britský matematik, ktorý objavil nezrovnalosti v matematike Časovej Vlny. Watkins potom vyzýval Terenca vysvetliť tieto matematické nezrovnalosti alebo zanechať svoje teórie a Časovú Vlnu úplne.

Watkinsov výskum bol výzvou a zmenil môj pohľad na Časovú Vlnu. Nútil ma vykonať svoj vlastný výskum elementárnej matematiky, ktorú predložil. Môj výskum ma nakoniec viedol k záveru, že Watkins skutočne upozorňuje na závažné chyby v matematickom vývoji Časovej Vlny. Na rozdiel od Watkinsa, som si však nemyslel, že by táto chyba bola osudná pre Teóriu Novosti, a tiež som si nemyslel, že by chyba nemohla byť opravená. Vysvetlil som to Terencovi a spýtal sa ho, či by mi dovolil, aby som skorigoval a sformalizoval jeho matematiku. Súhlasil, a ja som prešiel k tvoreniu matematickej a filozofickej formalizácie Časovej Vlny. Zvyšok je história, a celá práca je publikovaná na mojich webových stránkach pre každého, kto má záujem.

zdroj:  http://www.cez-okno.net/clanok/2012/na-vlne-casu-interview-s-johnom-sheliakom-cast-i-sk-en


Pridaj komentár

